سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم

 
بارها از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده شد: که فاطمه سلام الله علیها سرور زنان بهشت است، چون رسول خدا صلی الله علیه و آله از جنگ یا سفرى بازمى‏گشت، نخست به مسجد مى‏رفت و دو رکعت نماز مى‏گزارد و آنگاه به خانه فاطمه  سلام الله علیها مى‏رفت و او را در آغوش مى‏فشرد و سپس به منزل خود نزد همسرانش مى‏رفت، امّا هر گاه قصد سفر یا عزیمت به جنگ را داشت، نخست با سایرین وداع مى‏فرمود و آخر از همه با فاطمه سلام الله علیها خداحافظى مى‏نمود. در کتاب استیعاب از عایشه نقل شده: محبوبترین زنان در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله فاطمه بود و محبوبترین مردان در نزد پیامبر شوهر فاطمه، على علیه السلام بود.
بارها از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده شد که فرمود: فاطمه پاره تن من است، هر کس او را شاد و راضى کند، مرا شادمان نموده و هر کس او را آزار دهد، مرا آزرده است و نیز به مناسبتهاى مختلف مى‏فرمود: (فداها ابوها!: پدرش به فدایش).
پس به اعتراف دوست و دشمن هیچ کس در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله از فاطمه محبوبتر نبود. از امام صادق  علیه السلام  روایت شده: روزى پیامبر صلی الله علیه و آله به خانه فاطمه سلام الله علیها وارد شد، مشاهده کرد فاطمه لباسى از پشم شتر در بر دارد و با دست خود آسیاب مى‏کند و در همان حال به فرزندش شیر مى‏دهد، رسول خدا صلی الله علیه و آله از مشاهده این وضع گریست و فرمود: دخترم، تلخى دنیا را به جهت شیرینى آخرت بچش، فاطمه سلام الله علیها فرمود:
خداوند را به جهت نعماتش ثنا مى‏گویم، آنگاه آیه شفاعت وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‏ نازل شد.

قصص الأنبیاء(قصص قرآن) 720


دوشنبه 91/1/21 .:. 8:10 صبح .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 164485