سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ  المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

بحث تاریخی نوروز:

 

 راه غلبه دشمن بر وحدت مسلمانان


چون اسکندر سلوکی بر مشرق زمین مسلط شد و یکسره همه کشور ها را فتح کرد و تا هند پیش راند برای استاد خود ارسطو چنین نوشت : من به همه ممالک شرق استیلا یافتم ، اینک چه کنم که آنها در دست من باقی بماند ؟ ارسطو در پاسخ او چنین نوشت : این کشورهای گسترده مفتوحه را به کشورهای کوچک کوچک تقسیم کن و برای هر یک از آنها یک شاه و حاکم قرار بده و خودت را حاکم بر همه و شاه شاهان بخوان و در این صورت همه آنها مطیع تو خواهند بود و از ترس حفظ تاج و موقعیت خود بر تو نمی شورند . و علم مخالفت برپا نمی کنند و همیشه کشورهای تو اباد و در راه حفظ منافع تو کوشا خواهند بود و اگر احیاناً یکی از آنها به خلاف برخواست ، با این قدرت محیطه خود فوراً اورا سرکوب می کنی و غائله می خوابانی ! ولی اگر بنا بشود خودت بدون واسطه بخواهی برآنها حکومت کنی و یا همه آن کشورهارا به دست یک تن بسپاری آن ، بیم ان می رود که کم کم قوت گیرند و با یکدیگر دست به دست هم داده و بر تو بشورند و آن یک تن گرچه از اخص خواص تو باشد ، برتو یاغی می شود و به داعیه سلطنت قیام می کند و در این صورت شکست خواهی خورد ، گفتار تمام شد اما !!!!!

 

انگلیس ها با مسلمانان بر اساس همین نقشه رفتار کردند و پس از شکست کشور پهناور عثمانی که بیش از 6 قرن (1299 میلادی تا 1923 میلادی) بر قسمت عظیمی از اسیا و اروپا و آفریقا به عنوان خلافت مسلمین حکومت می کردند و مجموعاً 38 سلطان یکی پس از دیگری که اول آنان سلطان عثمان خان غازی بوده در سنه 699 هجری قمری به حکومت نشست و آخر آنها سلطان عبدالعزیز دوم که تا1342 هجری قمری حکومت کرد بر صحنه حکومت و خلافت عرضه داشتند و با همین نقشه رفتار کردند ، یعنی کشور عثمانی را قطعه قطعه کردند وهر قطعه ای را به دست یکی از نوکران خود سپردند ، قسمت اروپایی عثمانی را که شامل کشورهای شبه جزیره بالکان و هنگری و قدری از رمانی را که شامل بخارست است می باشد ، به کشورهای یوگوسلاوی ، آلبانی ، یونان ، بلغارستان و قسمت ترکیه اروپا ، هنگری (مجارستان) و رمانی که شامل بخارستان است قسمت کردند و قسمت آسیایی کشور عثمانی را به ترکیه ، سوریه ، لبنان ، اردن ، فلسطین ، حجاز ، عَدَن ، یمین ، عراق و کویت تقسیم نمود .


و قسمت آفریقایی کشور عثمانی را به مصر و طرابلس که همان کشور لیبی است تقسیم کردند و همانطور که ملاحظه می شود کشور عثمانی را به 19 قسمت تجزیه و تفکیک نمودند ، کفار و اجانب برای آن که بر هدف خود فائق گردند بعد از تقسیم و نیز قبل از تقسیم این کشورها در سایر کشورهای اسلامی که کم و بیش رخنه کرده بودند و تسلط یافته بودند برای از بین بردن روح وحدت مسلمین ، که کتاب آسمانی آنان قران مجید است تا توانستند اهل هر کشور را به ملیت و آداب و رسوم قومیت و محبت به وطن ، که منظور همان حدود مشخصه ای بوده است ، که خود آنان دور میز نشسته و تعیین کرده اند ، دعوت کردند و باروزنامه ها و رادیو و سینما و تسلط بر معارف و فرهنگ مردم به وسیله مدارس و دانشگاهها و تاسیس دانشگاههای مستقلی فقط برای حفظ نمودن آداب و ملیت هر قومی که جز الفاظی توخالی چیزی نیست و جز افتخار و مباحات بر استخوان خشک نیاکان ، و تنفس در مقداری کاسه و کوزه های شکسته به عنوان آثار ملی و جمع آوری و نگهداری از آنها در موزه های مجلل چیزی به دست نمی دهد مردم را سرگرم کردند .


ایرانیان را دعوت به آداب و رسوم زرتشتی و احیاء زَند و اوستا و تعریف و تمجید بی حد و حساب از شاهنامه فردوسی و بیان افسانه های کورش و داریوش و سیروس و رستم و زال نمودند .


ما با چشم خود می دیدیم که در شب چهارشنبه سوری از روی آتش می پریدند و نوروز و مَهرجان را محترم می شمردند و تبریک می گفتند و روز 13 را نحس و سیزده بدر می رفتند و هزاران قصه و افسانه های سرگرم کننده دیگر که جزء دستورات طبقه سیاسی حاکم بود که مصارف هنگفتی می باید در این کشور اجرا گردد .


لغت قرآن را که زبان اول هر مسلمانی است لغت اجنبی خواندند و تعلیم و تدریس لغت و زبان و دستور عربی را در مدارس به سرحدی تنزل دادند که در حکم عدم بود . ولی لغات اجنبی و لغات غیر مانوسه ای را از کتاب اوستا می یافتند و با هزاران برهان و دلیل می خواستند به جای آن لغات مانوس و شیرین عربی ، به کار برند . و برای وزارت ، فرهنگستان تشکیل دادند و در آن جز این روش اسلام زدایی و غرب گرایی چیز دیگری ملموس نبود . 


این استعمار ادامه داشت تا به امروزه که همچنان به قوت خود باقیست چرا که اسناد و شواهد موجود گویای صادق این مطلب است . 

التماس دعا

یا علی


یکشنبه 95/1/8 .:. 1:53 صبح .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 164472