سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ  المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

بحث عقلی نوروز : 

1-سوال اینجاست که چرا سازمان ملل متحد به این سهولت و راحتی عید نوروز را به رسمیت شناخته و در بطن اساسنامه سازمان به ثبت می رساند و این در حالی است که ایران برای تثبیت طرح های عملی تر و مهم تر از قبیل ثبت انرژی صلح آمیز هسته ای با  آن ها سالهاست که در نزاع و کشمکش است .

 


2- سایت جستجوگر گوگل به مدریت اِریک اِشمیت (اهل مسکو) و استاد دانشگاه ماریلَند آمریکا که  شیطان پرستی بیش نیست ، در روز اول فروردین صفحه اصلی سایت گوگل را با سفره هفت سین تزئین کرده و آن را محترم می شمارد . سوال اینجاست که آیا آنها عاشق چشم و ابروی مسلمانان ایران هستند یا اینکه راه غلبه بر سنت حسنه غدیر را که خداوند در قرآن در مورد آن چنین فرمود که : َالیَوم اَکمَلتُ لَکُم دِینَکُم و اَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی (در این روز دین بر شما تمام و نعمتم را بر شما تمام کردم) و امام صادق در عظمت این عید فرمودند : هذه عَیدالله الاکبر (این عید مورد تائید خدای بزرگ است) را یافته اند . آیا تعطیلی صله ارحام و دید و بازدیدهای مردم مسلمان ایران در روز غدیر و انتقال بیشتر آن به نوروز گواه صادق بر تعارض نوروز با غدیر نیست . چرا که تمام اعمالی که فی الحال در باب دید و بازدید ها و صله رحم ها در ایام نوروز انجام می گیرد ، دستورات رسول مکرم اسلام برای احیای غدیر در روز بزرگ غدیر است نه نوروز که هیچ سند و سابقه اساسیه ندارد بلکه اهالی آن (اصحاب رس ) مورد لعن و نفرین حضرت باری تعالی و پیامبر کبیر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام هستند(تفسیر المیزان – جلد 15 – صفحه 312- تفسیر آیه 37 سوره فرقان) .

نکته : روایت وارده در مفاتیح الجنان در مورد آداب نوروز با وجود روایت خود مرحوم شیخ عباس قمی در باب موسی بن جعفر منتهی الامال صفحه 826 در تعارض است . اذا تعارضا تساقطا 

نتیجه کلام : امروزه قشر مذهبی در موقعیتی خطرناک و سهمگینی قرارگرفته چراکه وظیفه ای بس دشوار بردوش آنهاست و آن تلاش در جهت احیای سنت های مرسلین (غدیر-فطر-قربان و ...) و ابطال سنت های جباران (نوروز و امثالهم) می باشد . فلذا همه ما در در پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) باید پاسخگو بوده و شرایط را برای ظهور آن صاحب معصوم فراهم کنیم .

اللهم عَجِّل لِوَلیکَ الفَرَج – انشاا...

                                 * و صَلَّی الله علی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهرین                               

     وَ لَعنَهُ اللهِ علی أعدائِهم اجمَعین منَ الآن الی قیام یَومِ الدّین*  

التماس دعا

یا علی


یکشنبه 95/1/8 .:. 1:17 صبح .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 164477