سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم


از حسن بصرى روایت شده: در میان امت کسى عابدتر از زهرا سلام الله علیها نبود، او آنقدر در محراب عبادت به نماز مى‏ایستاد که پاهایش ورم مى‏کرد.
از امام حسن علیه السلام روایت شده که فرمود: مادرم شبها تا صبح به عبادت بود، یک شب جمعه او را تا هنگام سپیده در حال قیام و قعود دیدم که مرتبّ براى مردان و زنان مؤمن دعا مى‏کرد، با مشاهده این وضع از او پرسیدم: مادر چرا براى ما دعا نمى‏کنى؟
فرمود: پسرم اوّل همسایه، سپس خانه! نقل کرده‏اند وقتى آیه یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ .... [1]: اى کسانى که ایمان آورده‏اید، صداى خود را نزد پیامبر بلند نکنید و او را مانند یکى از خود صدا نزنید)، نازل شد مسلمانان موظّف شدند که آن حضرت را (یا محمّد) صدا نزنند و پیامبر را با عنوان (رسول اللَّه) مخاطب قرار دهند، فاطمه سلام الله علیها  نیز با رسیدن این فرمان، پیامبر را به جاى آنکه به نام (یا ابتاه: اى پدر) صدا بزند، با عنوان یا (رسول اللَّه) مخاطب نمود، پیامبر  صلی الله علیه و آله با شنیدن این عنوان، از زهرا در این باره پرسش کرد، آن حضرت فرمود:
چون مى‏خواهم از دستور الهى اطاعت کنم، پیامبر فرمود: فاطمه جان این دستور متوجّه تو نیست، من بیشتر دوست دارم از دهان تو کلمه (پدر) را بشنوم.
راستگویى: باید دانست منقبت و فضیلتى، با ارزش است که دوست و دشمن به آن اعتراف نمایند، عایشه دختر ابو بکر، بعد از وفات حضرت خدیجه نخستین زنى بود که به عقد پیامبر صلی الله علیه و آله در آمد و به همین جهت اغلب نسبت به خدیجه  سلام الله علیها  و دختر دلبند او فاطمه سلام الله علیها  رشک برده و حسادت مى‏ورزید.
با این حال عایشه مى‏گوید: من هیچ کس را راستگوتر از فاطمه ندیدم، مگر کسى که او را به وجود آورده است (یعنى رسول خدا صلی الله علیه و آله).

قصص الأنبیاء(قصص قرآن)724

__________________________________________________
[1] سوره حجرات، آیه 2.


دوشنبه 91/1/21 .:. 8:39 صبح .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 165285