سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم

 

 دخترم! پسرم! مواظب باش! نغمه احساساتی (دوستت دارم)،را فقط از همسر و محارمت بپذیر. مبادا با شنیدن نغمه های محبت آمیز از هر کس دیگر، خام شده، اسیر شکارچیان هوسباز شوی! قلب پاکت را به نا اهلان هدیه کنی! مورد سوء استفاده قرار بگیری و روزگارت سیاه شود!!

حجاب عزت است یا اسارت؟:ص75


دوشنبه 91/2/4 .:. 7:32 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

 

و تو اى عاقل! اگر در ویژگیهائى که خداوند در هر یک از دو جنس زن و مرد به ودیعت نهاده، و آنچه که در نظام خلقت از آنان انتظار میرود نیک بیندیشى، مى‏بینى که زن داراى ظرفیّتى وسیع است براى تحمّل رنجهاى باردارى و پذیرش نطفه که بزرگترین تجلیّات الهى است در رحم خود که از دقیق‏ترین اعضاء داخلى بدن اوست، و نیز براى زائیدن و شیر دادن و پرورش نوزاد طاقتى فراوان دارد، و مشکلات حاصله را به آسانى پذیراست؛ و براى انجام این وظائف به محبّت شدید و عاطفه قوى و احساس لطیف و ذوق سرشار محتاج است تا بتواند این مشکلات را تحمّل کند و ترتیب انجام این امور را به دقیق‏ترین وجه بدهد و این بار را به بهترین شکل به منزل برساند؛ و همچنین نیازمند آرامش خاطر و فراغت بال از کسب نفقه و معاش میباشد. به خلاف مرد که از همه این امور فارغ است، و نظام خلقت در این سلسله طویل جز سپردن نطفه به مادر که هیچگونه رنج و تعبى را براى او در پى ندارد، از بقیّه امور او را بر کنار داشته است؛ پس ناگزیر سهم مرد کار و کوشش در تحصیل معاش و تهیّه مسکن و لباس و خوراک و نگهدارى خانه از آفات و حوادث خارجى و تشکیل کانون خانواده به بهترین و کامل‏ترین صورت میباشد.
و نیز فراهم کردن ضروریّت‏هاى زندگى و رفع مشکلات و موانع و جهاد و مبارزه براى دفاع از موجودیّت خانه و اجتماعى که در آن زندگى میکند به عهده مرد است. و باید براى حلّ و فسخ گرفتاریها، داد و ستدها، و از بین بردن موانع و ناهموارى‏ها تمام قواى جسمى و عقلى و فکرى خود را به کار بندد پس خداوند سبحانه و تقدّس به او نیروى جسمانى زیاد و استخوان‏بندى ستبر و قدرت عمل بدون انفعال و وازدگى و نیرو تفکّر قوىّ برتر از احساس، و روحیّه‏ خشن کار و تلاش و صلابت بسیار، بر حسب وظیفه و استحقاق و موقعیّت کارى، داده است.
و این سهم‏بندى صحیح و تقسیم‏بندى سلیم و عادلانه است. خداوند میفرماید:

إِنَّا کُلَّ شَىْ‏ءٍ خَلَقْنَهُ بِقَدَرٍ [1] «ما هر چیزى را به اندازه و مقدار و معیار معیّن آفریدیم.»
وَ کَانَ أَمْرُ اللَهِ قَدَرًا مَقْدُورًا. [2] «و امر خداوند بر پایه اندازه گیرى و میزان است.»
وَ کُلُّ شَىْ‏ءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدارٍ [3] «و هر چیزى نزد خدا بر حسب اندازه و مقدار است.»
و این همان حقّى است که خداوند سبحان ذات اقدسش را بدان توصیف فرمود بگفته‏اش:

بِأَنَّ اللَهَ هُوَ الْحَقُّ [4] «و همانا خداوند همو حقّ است.»

و این همان حکمتى است که اقتضا میکند هر شیئى در جاى شایسته خود قرار گیرد، و بهر صاحب حقّى، حقّش داده شود؛ و خداوند سبحان در آیات بسیارى ذات اقدس خود را به علم و حکمت، وصف فرموده است.
این از یکسو، و از سوى دیگر، بین مرد و زن جاذبه بسیار نیرومند فعّال و مغناطیسى وجود دارد که هر یک دیگرى را سخت بخود میخواند و هیچ مانعى را در این راه نمیپذیرد؛ و اگر کشش طبیعى بخود واگذاشته و رها شود ارکان امر ازدواج متزلزل شده و امر تولید مثل و حفظ نوع تعطیل میشود.

وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَهُ لَا یُحِبُّ الْفَسَادَ [5]« آرامش خانوادگى از میان رفته و حرث نابود میگردد، و حال آنکه خداوند فساد را دوست ندارد»
از اینرو خداوند سبحان مقدار این جذب و کشش را معیّن و مهار نموده، و آنرا در چهارچوب ازدواج و تشکیل خانواده و عفّت و خویشتن دارى و پوشیدن چشم از نامحرم و حجاب و پوشش زن و عدم خودنمائى و جلوه گرى و تحریکات مَفسده انگیز در سخن گفتن و قرارِ در خانه، محدود ساخته است.  ترجمه رساله بدیعه در تفسیر آیه الرجال قوامون على النساء،ص 35 تا 37

__________________________________________________
 [1] آیه 49، از سوره 54: القمر
[2] آیه 38، از سوره 33: الاحزاب‏
[3] آیه 8، از سوره 13: الرّعد
[4] آیه 62، از سوره 22: الحجّ‏
[5] آیه 205، از سوره 2: البقره‏ 

 


سه شنبه 91/1/15 .:. 8:54 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

 زن مسلمان در صورت لزوم با اجازه همسر و رعایت کامل حجاب و دیگر دستورات شرعی و عدم رویاروئی و ارتباط با نامحرم، برای انجام کارهای ضروری می تواند از خانه خارج شود.

در غیر این صورت،با رفت و آمدهای غیر ضروری و کار در خارج خانه و مراکز عمومی، به خصوص در وضعیّت آلوده فعلی که رعایت موازین شرعی بی نهایت سخت و دشوار می باشد، شخصیت زن،گرفتار آسیب،آفت و ناهنجاری خواهد شد که به طور اجمال به یادآوری نمونه هایی از آن می پردازیم.

 آسیب های کار زن در خارج خانه

1 -مخالفت با امر پروردگار که با لحن هشدار دهنده در قرآن شریف زنان را از خودنمائی، جلوه گری و رفت و آمد بی مورد در جامعه و مراکز عمومی نهی فرموده است.سوره احزاب:آیه33

 

2- نافرمانی از دستورات و سیره اهل بیت علیهم السلام به خصوص روش عملی حضرت زهرا و حضرت زینب علیهما السلام

 3- محرومیّت دیداری، کلامی و عاطفی فرزندان و عدم تربیت صحیح و ابتلای آنان به بیماریهای روانی و فروپاشی حیات اخلاقی، معنوی و عاطفی و در نهایت رفتار ناپسند آنان نسبت به والدین و اجتماع به خاطر دوری مادر از محیط گرم خانواده و کمبود عواطف و مهر و محبتش نسبت به کودکان و نوجوانان معصوم، که یکی از آثار ناگوار    این رفتار غیر عاطفی،«مقابل به مثل» بعضی از فرزندان نسبت به پدرو مادر و سپردن آنان به خانه سالمندان در دوران کهولت و پیری می باشد!!

4- جریحه دار شدن احساسات و عواطف روحی مرد به خاطر قرار گرفتن همسرش در برابر نامحرمان و وضعیّت آشفته خانه داری، شوهرداری، بچه داری، نظافت و نظم منزل و طبخ غذا و همچنین سلب آسایش روحی، چهره عبوس و در هم کشیده و خستگی اعصاب زن که حاصل کار سخت و سنگین بانوی منزل در خارج خانه می باشد!

 5- تضعیفِ امنیّتِ عفاف و حیای زن به خاطر قرار گرفتن در معرض نگاه و ارتباط با مردان و اجتماع آلوده فعلی و گسترش مسائل ضد اخلاقی!!

6- سلب امنیّت اجتماعی به خاطر برداشته شدن حریم حجب و حیا از مرد و زن، اختلاط محرم و نامحرم و بروز مفاسد اخلاقی و بی بند و باری و نلهنجاری که امنیّت زندگی همگان را تهدید می کند!

7- افزایش درصد بی کاری مردان و جوانان و عدم تأمین مخارج خانواده، در نهایت شیوع ناهنجاری،اعتیاد،فساد،دزدی ودیگر معضلات اجتماعی که باعث آنها اشتغال زنان و بی کاری مردان می باشد.

 8- فروپاشی کانون گرم خانواده ها به خاطر قرار گرفتن مرد و زن نامحرم در کنار یکدیگر و گفتگوهای غیر عفیفانه و هوس انگیز که عواقب تلخ و مصیبت بار آن، تخریب نظام پر مهر و عاطفه خانواده و افزایش آمار جدایی و طلاق و پرپر شدن فرزندان بی گناه است!

و دیگر آسیب و ناهنجاریها که دشمنان اسلام در شکل مصلحت خواهی و به بهانه دفاع از حقوق و آزادی زن بر جامعه اسلامی ما تحمیل نموده و با عملکرد شیطانی خود و ساده نگری زنان مسلمان،قبح و زشتی این وضعیت اسف بار و تهاجم فرهنگی را هم از بین برده اند!!

و عجیب اینکه بعضی به بهانه «جواز کار زن در خارج خانه بدون آلودگی به گناه و با حفظ شرایط» اجازه می دهند زنان و دخترانشان آزادانه به کار در خارج منزل اشتغال داشته باشند!

 

راستی و بدون تعارف!در محیط آلوده به گناه و مفاسد کنونی،زن و دختر جوان هرچند مقید به رعایت موازین شرع باشد، چگونه می تواند هر روز از منزل خارج شده، در مسیر راه و محیط کار از نگاه های غیر عفیفانه مردان و جوانان هوسران در امان باشد؟! و آثار منفی ارتباط و اختلاط با نامحرمان را چگونه جبران می کند؟!! 

 


دوشنبه 91/1/14 .:. 11:45 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

  

زن گلی است لطیف و با طراوت،جایگاه امن و امانش،گلستان خانواده و در کنار غنچه های شاداب زندگی است.

کار،اشتغال و بیرون رفتن زن از محیط خانواده، جدا شدن گل از گلستان و میدان جهاد زندگی است و آسیب پذیری او از زمانی شروع می شود که او را از خانواده جدا نمایند.

 

 


دوشنبه 91/1/14 .:. 9:17 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید:

برای زنان جایز نیست از وسط کوچه و خیابان حرکت کنند بلکه سزاوار است از دو طرف(کنار دیوار) راه بروند. وسائل الشیعه:14/132

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید:

به من خبر رسیده است که زنان شما در راه (کوچه و خیابان) با مردان برخورد دارند،آیا حیا نمی کنید؟!! وسائل الشیعه:14/174

 


پنج شنبه 91/1/10 .:. 10:44 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

 قرآن مجید:

...و هرگز زنان در هنگام راه رفتن چنان پای بر زمین نزنند که خلخال و زیور پنهانشان آشکار شود.سوره نور:آیه31

در دوران گذشته زنان عرب، خلخال به پای خود می بستند و در موقع راه رفتن با سر و صدای آن نظر مردان نامحرم را به خود جلب می کردند.

خداوند زنان را از این کار منع می فرماید و با بیان یک مسئله کلی هر عملی که مانند صدای خلخال باعث جلب توجه نامحرمان باشد«صدا و کیفیت غیر معمول کفش»مورد منع قرآن مجید می باشد.     

 


پنج شنبه 91/1/10 .:. 10:7 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()

         

خودآرایی،جلوه گری و آرایش زنان برای نامحرمان به خاطر جاذبه های مهیّج آن، آتشی است سوزان بر روح و جان جوانان و مردان که آثار مصیبت بار آن، آزادگی روانی،بیماری روحی،بی قراری،هیجان،ناکامی و به دنبال آن،جنایت و... می باشد!!

به یک نمونه از آثار وحشت انگیز و دل خراش ناپوشیدگی و آرایش و خود نمایی زنان توجه فرمائید:

مرد جوانی سراسیمه و نگران به نیروی انتظامی مراجعه کرد و اظهار داشت همسرم به طرز فجیعی در منزل گشته شدهاست. مأمورین سریع در محل حادثه حاضر شدند و مشاهده نمودند خانم جوانی در حالی که لباسهایش پاره پاره شده با ضربات کارد از پا در آمده است.

پس از تحقیقات و بررسی های غیر محسوس، جوانی به عنوان مظنون بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. وی پس از دروغگوئی های مکرّر،تسلیم گردید و با گریه و زاری و استمداد از مأمورین،پرده از روی این جنایت برداشته،چنین اظهار کرد:

این زن جوان با چهره آراسته و زینت و آرایش در محل رفت و آمد می نمود. من با مشاهده آن وضع چندین بار سر راهش را گرفتم که با مخالفت شدید او روبرو شدم و در نهایت من که بی قرار شده بودم،یک روز که شوهرش از منزل خارج گردید،از دیوار وارد منزل شدم و قصد اذیت و آزار او را داشتم اما او مقاومت کرد و با من درگیر شد.

من که هیچگونه کنترلی از خود نداشتم،لحظه ای حالت جنون پیدا کردم،داخل آشپزخانه شده،کاردی برداشتم و او را با چند ضربه از پای در آوردم!!

در این واقعه هولناک نیز،زن جوانی، قربانی خودآرایی و جلوه گری نامشروعش گردید و راهی دوزخ شد!!

جوانی به خاطر چشم چرانی و زهر مسموم نگاه به اعدام محکوم گردید!!

همسر آن زن هم که در ارتکاب این جنایت شریک بود،در آتشی که خود بر افروخته بود سوخت و به خاطر بی تفاوتی و بی غیرتی، زندگیش از هم پاشید و خانواده هائی هم، شرمسار و بی آبرو گردیده، روزگارشان سیاه شده، به عزا و ماتم نشستند!!

 آسیب شناسی شخصیت زن:148

خودنمائی


پنج شنبه 91/1/10 .:. 10:4 صبح .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 52
کل بازدیدها: 165203