سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم

 زن مسلمان در صورت لزوم با اجازه همسر و رعایت کامل حجاب و دیگر دستورات شرعی و عدم رویاروئی و ارتباط با نامحرم، برای انجام کارهای ضروری می تواند از خانه خارج شود.

در غیر این صورت،با رفت و آمدهای غیر ضروری و کار در خارج خانه و مراکز عمومی، به خصوص در وضعیّت آلوده فعلی که رعایت موازین شرعی بی نهایت سخت و دشوار می باشد، شخصیت زن،گرفتار آسیب،آفت و ناهنجاری خواهد شد که به طور اجمال به یادآوری نمونه هایی از آن می پردازیم.

 آسیب های کار زن در خارج خانه

1 -مخالفت با امر پروردگار که با لحن هشدار دهنده در قرآن شریف زنان را از خودنمائی، جلوه گری و رفت و آمد بی مورد در جامعه و مراکز عمومی نهی فرموده است.سوره احزاب:آیه33

 

2- نافرمانی از دستورات و سیره اهل بیت علیهم السلام به خصوص روش عملی حضرت زهرا و حضرت زینب علیهما السلام

 3- محرومیّت دیداری، کلامی و عاطفی فرزندان و عدم تربیت صحیح و ابتلای آنان به بیماریهای روانی و فروپاشی حیات اخلاقی، معنوی و عاطفی و در نهایت رفتار ناپسند آنان نسبت به والدین و اجتماع به خاطر دوری مادر از محیط گرم خانواده و کمبود عواطف و مهر و محبتش نسبت به کودکان و نوجوانان معصوم، که یکی از آثار ناگوار    این رفتار غیر عاطفی،«مقابل به مثل» بعضی از فرزندان نسبت به پدرو مادر و سپردن آنان به خانه سالمندان در دوران کهولت و پیری می باشد!!

4- جریحه دار شدن احساسات و عواطف روحی مرد به خاطر قرار گرفتن همسرش در برابر نامحرمان و وضعیّت آشفته خانه داری، شوهرداری، بچه داری، نظافت و نظم منزل و طبخ غذا و همچنین سلب آسایش روحی، چهره عبوس و در هم کشیده و خستگی اعصاب زن که حاصل کار سخت و سنگین بانوی منزل در خارج خانه می باشد!

 5- تضعیفِ امنیّتِ عفاف و حیای زن به خاطر قرار گرفتن در معرض نگاه و ارتباط با مردان و اجتماع آلوده فعلی و گسترش مسائل ضد اخلاقی!!

6- سلب امنیّت اجتماعی به خاطر برداشته شدن حریم حجب و حیا از مرد و زن، اختلاط محرم و نامحرم و بروز مفاسد اخلاقی و بی بند و باری و نلهنجاری که امنیّت زندگی همگان را تهدید می کند!

7- افزایش درصد بی کاری مردان و جوانان و عدم تأمین مخارج خانواده، در نهایت شیوع ناهنجاری،اعتیاد،فساد،دزدی ودیگر معضلات اجتماعی که باعث آنها اشتغال زنان و بی کاری مردان می باشد.

 8- فروپاشی کانون گرم خانواده ها به خاطر قرار گرفتن مرد و زن نامحرم در کنار یکدیگر و گفتگوهای غیر عفیفانه و هوس انگیز که عواقب تلخ و مصیبت بار آن، تخریب نظام پر مهر و عاطفه خانواده و افزایش آمار جدایی و طلاق و پرپر شدن فرزندان بی گناه است!

و دیگر آسیب و ناهنجاریها که دشمنان اسلام در شکل مصلحت خواهی و به بهانه دفاع از حقوق و آزادی زن بر جامعه اسلامی ما تحمیل نموده و با عملکرد شیطانی خود و ساده نگری زنان مسلمان،قبح و زشتی این وضعیت اسف بار و تهاجم فرهنگی را هم از بین برده اند!!

و عجیب اینکه بعضی به بهانه «جواز کار زن در خارج خانه بدون آلودگی به گناه و با حفظ شرایط» اجازه می دهند زنان و دخترانشان آزادانه به کار در خارج منزل اشتغال داشته باشند!

 

راستی و بدون تعارف!در محیط آلوده به گناه و مفاسد کنونی،زن و دختر جوان هرچند مقید به رعایت موازین شرع باشد، چگونه می تواند هر روز از منزل خارج شده، در مسیر راه و محیط کار از نگاه های غیر عفیفانه مردان و جوانان هوسران در امان باشد؟! و آثار منفی ارتباط و اختلاط با نامحرمان را چگونه جبران می کند؟!! 

 


دوشنبه 91/1/14 .:. 11:45 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 164447