سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام ناب اسلامی
ثامن تم
طراح قالب
ثامن تـــم


 

بانوان به هنگام راه رفتن در خیابان و اماکن عمومی،می بایست با حجاب کامل و چادر، آرام و متین از کنار مسیر به گونه ای حرکت کنند که برخوردی با نامحرم نداشته باشند و حرکات و رفتار آنان باعث جلب توجه مردان نگردد و از هر گونه جلوه گری و خودنمائی پرهیز نمایند.

از صحبت و خنده کردن به خصوص سخن گفتن با تلفن همراه که گاهی با صدای بلند و خنده انجام می شود و موجب جلب توجه نامحرم می گردد جداً خودداری کنند.

صحبت های شخصی با همسر یا دیگر محارم که احیاناً منجر به بازگو کردن مطالب خصوصی،بگو مگو، خنده و شوخی های خانوادگی می گردد نباید در حوزه های عمومی و در حضور نامحرمان یا تلفن همراه انجام شود.

برای مشاهده متن به ادامه مطلب برود           

این گونه رفتار شایسته یک دختر و بانوی با شخصیت مسلمان نیست.

راستی مگر آن روزهای خوبی که تلفن همراه نداشتیم و کسی در خیابان و اماکن عمومی با ما تماس نمی گرفت، کدام ضرورت زندگی معطّل می ماند؟! و آیا آن روزها،زندگی بهتر،آرامش و معنویت بیشتری داشتیم یا امروز که این ابزار خوش خط و خال با سرعت و شتاب با همه شؤون زندگی مان آمیخته شده است؟!!

تلفن همراه!همراه تا کجا؟!! 

گرچه این پدیده جدید عمل کردهای مثبت فراوانی دارد و در بسیاری موارد، همراه مفید و با ارزشی به شمار می آید که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد:

خدمات بانکی،سرعت در برقراری ارتباط،هماهنگ کردن کارها،ایجاد فرصت های شغلی،اطلاع از رویدادهای مهم، صرفه جویی در زمان،دفترچه یادداشت،منشی همراه،اعلان زمان و مهمتر از اینها،کارکردهای دینی:قرآن و دعای همراه، تصاویر و نمادهای مذهبی، برنامه های حدیثی و روایتی و دیگر برنامه های ارزنده که عملکردهای مثبت و مفید تلفن همراه می باشد.

اما کارکردهای منفی و آسیبهای فراوان دینی،روحی،روانی،جسمی،اخلاقی،علمی،اجتماعی،اقتصادی و زیست محیطی این ابزار کوچک به مراتب بیشتر از عملکردهای مثبت و مفید آن می باشد و ای کاش به همراه ورود تلفن همراه، فرهنگ صحیح استفاده از معیارهای واقعی آن نیز وارد می شد!

مصیبت اینجاست که این وسیله اعتیادزا در خانه ها، اماکن عمومی،اتوموبیل،ادارات،مغازه ها،مساجد،مجالس،مدارس،دانشگاه،خیابانها و همه جا حتی در بستر خواب و...وجود دارد و با استفاده منفی و روابط آزاد و مبتذل از این وسیله کوچک،خانواده ها در معرض آسیب جدی اخلاقی،دینی،اضطراب،تشویش و فروپاشی قرار گرفته و زندگی با صفای دینی جامعه ما تبدیل به زندگی فناوری مبتذل گردیده است!!

تربیت خانوادگی در مقابل رقیبان بی رحم ابزارهای شیطانی شکست خورده،شخصیت،هویّت و اخلاق خانواده ها به خصوص جوانان و نوجوانان دختر و پسر در حال فروپاشی است!

بر این اساس،آقایان با وجود اعتماد به اعضاء خانواده خود به خاطر ترس از فضای مسموم و ناامن موجود و گسترش سریع و بی امان سیستم های مبتذل رایانه ای و امکان برقراری ارتباط های غیر اخلاقی،این وسیله ارتباط شیطانی و دیگر وسائل رایانه را،آزاد و بدون مراقبت جدّی و حتی در اختیار خانواده خود قرار نداده،حیثیّت،اخلاق و دین خانواده خود را از انحراف و تباهی حفظ نمایند.

با ایجاد فضای صمیمانه و ارائه آگهی لازم،رفتار،معاشرت،رفت و آمد و رد و بدل کردن ابزارهای رایانه اعضاء خانواده را کنترل نموده و با دقت،مراقبت و هوشیاری از ورود و استفاده برنامه های منفی این وسائل در فضای زندگی جلوگیری نمایند.

پدر و مادرمسلمان!! انسانهای تهی از شرف و غیرت برنامه های شومی برای ما تدارک دیده اند تا آینده مان سیاه گردیده و یک عمر با بدنامی،سرافکندگی و شرمساری زندگی کنیم!!.   



یکشنبه 91/1/13 .:. 4:35 عصر .:. خادمة الزهراء نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 164993